BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, April 20, 2010

program anak angkat

selama 3 hari 2 malam aku pergi menyertai program anak angkat di sungai nipah sabak bernam,hehe.. first impression aku, mcm xbest jer, then masuk mlm tuh, rasa best sbb dapat menari kuda kepang, biarpun banyak nyamuk yang gigit kaki aku nie..hahaha.. naik pening-pening otak aku bila abg tu ajar step tarian kuda kepang, hahaha.. da nak abis step baru aku dapat haha.. mmg klakar giler, sampai naik semput aku nie.. haha.. berpeluh plak tuh, haha.. tgk lela, hah dia smapai menjerit-jerit xtaw knape.. dia ckp xdpt catch up step tuh, pastu takut sebb tali yang diguna untuk pukul bumi tu bunyi nye kuat gile.. macam bunyi sebatan doe. haha.. then da abis main tuh, final round, kuar barongan xpun penari bertopeng hantu. mak aih, dgr lela crita naik takut aku! menjerit-jerit aku blkang esya.. hehe.. sorry yea asya, takut la doe. da la dorang ttup lampu, dats y aku takut, last-last skli tgk xda la takut sgt, ada 4 org yang bertopeng, 2 org jadi beruk, sorg jadi maknyah, sorg lagi jadi tukang karut. hahah.. comel jer maknyah tuh.. haha then da abis tgk, balik umah ayah angkat aku, Pak Mail, dtg amik naik motor. hahah.. best dapat tgk suasana malam di sawah bendang. hehe.. :)) then sampai jer kol najib, pastu tdo.

second day, pagi ni kami ade aktiviti membersih kubur, semasa smpai kat depan kubur tu kan, ade sekor biawak besar giler, a.k.a biawak komodo kuar dari parit depan kubur lama tuh.. eeee.. takut dol! takut dia kejar, sbb biawak komodo nie jenis haiwan karnivor! dia makn daging, da macam buaya da rupanya, huhu.. ok pas biawak tuh blah,aku ngan kawan-kawan yang lain mulakan kerja, alamak! aku terpijak kubur lah! Ya ALLAH, tak sengja, sumpah xperasan sgt2. akk tu ckp xpe, xsengja, then terus dia bgtaw dekat semua org supaya hati-hati masa berjalan. huhu thanks kak! ok, da bis part pijak kubur, smbung blik keje, kutip-kutip daun kering, bersihkn kubur, tapi kubur tu besar sgt, group kitorang dapt bersihkn suku dari kawasan kubur tuh, sorry la pak cik, huhu.. tuh pun da pnat even sesuku dari kawasan tuh. ok pas da bis bersihkan kubur, dorang ajak g pantai, tp sbelum tuh kna mnx permission dari ayah, dia kasi tp jln kaki, huhu.. xper nasib baik xjauh, hehe.. tgk2, pntai tuh tmpat nelayan da! huhu.. busuk bau ikan! huu.. smpai jer kat situ cari lela, ngatkan dia xda, rupanya ade, dorang da pgil dari jauh, cam pulak dorng ngan muka aku! walau pon jauh then aku pon pergi la jaln kat dorg smbil tgkap2 gmbr.. ngee.. smpai terlompat2..haha.. semput mak nok! ngee.. then cari remis kat dlm tanah pntai heheh..remis tuh ala-ala siput lala gitu hahahah... busuk doe pasir tuh.. huhu... cari ramai-ramai, lela. linda, esya,wawa, ngan diba, semngt betoi cari remis tuh, hahah.. siap cajap kuat2 ag, bila dapat yang besar ayah angkat drg asyik tergelak jer ngan perangai dorg, comel jer.. hahah.. then kak ayu pgil aku, sbb ayah da cri, ajak blik, ok kawan-kawan aku blik dulu yea! hee.. sebelum ayah hantar kak km dulu, aku ngan kak ayu jalan kaki dulu nnt ayah dtg amik, kitorg pon jlan-jalan smbil bersembg, crita pasl dri sendiri, hehe.. gud talk! ngee.. ok sampai umah, ayah swuh mask sbb mak xda g tgk cucu dia kat hospital sbb sakit kuning, sok ptg baru blik. huhu.. tp its okay sbb pg2 td mak da mask da, so senang la.. just mask nasi, ngn greng ikan jer, then ayah bagi kitorang basuh baju,heheh.. ok la tuh! ngee

ok pas da mkn, mndi tertido sekejap sbb pnat kot, huhu, ptg nie pas asar kitorang ade aktiviti mengagau ikan! ahhah.. kalu dalam bahasa jawa,"gogoh ikan" hehe... best doe! mandi lumpur! hahaha... tgkap ikan keli dlm lumpur sek bek ikan keli tuh da dibuang sengat nye so xda la takut sgt! hehe.. ade yg mnjerit, hahha.. sbb geli! hahah.. yg tenggelam ngan lumpur tuh xyah crita la mmg byk. hah.. aksi tgkap ikan lela org pertama yang dapat tangkap, wah2! hebat my housemate! hahah, dok lama pas tu sorg-sorg dpt! tapi tgk2 org yg sama termasuk aku! hahha... best giler, then da pnat main lumpur, naik mandi kat palong sebb tali air yg dipasang da tercabut xtaw salah sape, huhu.. da la kna jaln berkaki ayam kat atas batas swah adoi, pedih kaki den, then aku, diba n esya ngan wawa, kitorg selam kat dlm palong tuh! hehe.. sekbek xdalam, hahah, sbb nk cuci badan n baju yang kotor tuh.. muka aku da macam kerbau yg mandi berkubang dalam lumpur da.. huhu.. org lain lumpur tuh penuh di badan jer, aku smpai ke muka! ahhaha then da bis mnyelam semua, mandi lgi sekli lg kat dlm bilik air, huhu,, mak aih, penat betoi tgu, last kali aku amik peluang mndi kat toilet jer, biar la air tu slow skli pon jji aku mndi ape aku heran jjji mandi, mnx sabun kat diba. thanks! ngee

ok da bis mandi, kitorg pon siap-siap la amik air wuduk sbb nk solat jemaah smbil baca yasin, nyamuk datang bertandang, adoi! byk giler doe! rimas otak aku nie! ish.. =,=" okay da bis semua tuh, makan, menu mlm tuh! ayam masak merah, pucuk ubi mask lemak, then ulam-ulaman bersama sambal belacan. sedap! ngee,, tp xley tmbh 2x sbb da knyang sgt! okay da bis makn, siap-siap nk buat aktiviti nite walk pulak,berjalan jauh sambil pakai obor, ade 4 kumpulan! hehe.. mlm tuh bising betoi dorg! aku diam jer mls nk ckp pape.. tp selipar aku nie.. dorg asyik terpijak jer.. huhu..sek bek xputus, huhu.. okay jauh betoi berjalan,sambil bwak beg baju nie, adoi berat2.. da la nyamuk! huhu..best jugak jln mlm2, sejuk jer ditiup angin sepoi-sepoi bahasa, hurm! best! okay dalam 5 kilomter kot kitorang jaln akhirnya smpai jugak kat pentas utama, ehehe.. hen sampai dorg hidangkan kek hangus! wah sedap giler! mnum air sirap, sedap, da pas mlantak, ayh dtg amik blik tdo! hahha.. pnat dol.. kaki pon da gatal2 da.. huhu..

okay, third day, is the last day we been there, pagi ni ade sukaneka, heheh.. best plak, main permainan pukul sarang tebuan, bkn srg yg betoi2 k, srng tebuan tuh, air yang dbgkus dlm beg plastik jer, hehe,main jerit, sbb pemukul tuh, kna ttup mata, just dgr isyarat group member tp dlm mas yg sama kna kacaw ngan grup lain haha.. hilang sora xlart nk jerit.. adoi 3 kumpulan dpt pecahkn, tp satu kumpulan jer tak! hahah sian korg, apepon itorg dpt gak pukul. hehe then main bowling kelapa, best !! hahah.. main jerit-jerit, haha aku main ade la kna 2 pin, hahha. kira happening juga lah! hehe.. then lawan ngan geng bapak angkat! dorg dapt 22pin, geng ank angkat xda sape dapt challenge, adoi.. mmg hebat la dorg! then main lari lam guni hahaha.. klaka giler ade yg jatuh, ade tersungkur haha.. klaka giler doe! haha.. tp group aku xmng huhu.. xper2. last aktiviti kitorg main kerusi muzik ahhaha.. ni lg best! hahha... sumpah lawak iler, group mbe aku dapt bertahan akhirnya mng jugak, aku dpat top 5. hahha, lela yg mng last kali, hahhaa... seronok bukan main dia! nasib baik xda kerusi yang patah, kalu x mahu bising pakcik empunya kerusi tuh, ye r kerusi sekarang mahal owh, tp pak cik kitorg xkasi patah pon ok!

abis nye main, balik, sbb ptg tuh kitorg nk blik da,sesampai jer kat umah tgk2 baju yg smlmnye da sidai, thanks ayah sbb basuh kn baju kotor kitorang, ngee :) blik duk kjap then mkn sbb ayah da blikan mkanan. okay da mndi then charge phone, huhu, semalm simcard maxis aku hilang! huhu... sedey giler da la abgmie baru topup je kot no tu! rm10 taw! byk! huhu.. tetiba dlm kesedihan aku tertido, adoi entah bilenye aku tdo pon xsedar, tgk kak ayu n kak km da ade dlm bilik tgh siap2. aku pon ape ag, amik kesempatan cuci muka bsahkn bdn sikit, hehe.. ok then siap2. blum gerak tuh, ayah ade ckp, biasala kan da nk the end of our day with him, so ambik kesempatan utk ucapkan trima kasih, pada ayah :) okay smapi jr kat dwan utama tgk xda sape pon kat situ! cirit betoi! kitorg dtg lewat pon still xda org yg dtg lg, adoi, xper2, okay bila da smpai semua org, then sesi akhir, nynyian lagu ngaraku, ucapan, perasmian utuk program tuh, pasang mercu tanda, then bergambar semua org. ok, then sesi paling last after bus da smpai, sesi bersalam-salaman, tgk dorg semua nangis, aku xnangis, cuma tahan jer, sbb da xlarat nk nangis.. huhu.. ok then naik bus singgah dekat tempat org baut kererpek then beli 6 packet krpek, heeh.. hen smpai unisel. okay the end.

that is for all 3 days n 2 nites. :) happy

0 comments: