BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, February 7, 2010

makin dewasa

sedar xsedar umurku da menjangkau 20 tahun, 11 mei 2010 genaplah usiaku, tapi pengetahuan aku masih lg xdpt mncapai thap yang sepatutnya,kehidupan aku sehari-hari pon makin berubah sikit demi sikit, keadaan sekeliling pon pelahan-lahan memberitahu aku,bahawa aku perlu berubah, aku bukan lagi budak-budak,aku perlu jadi seorang yang boleh berdikari,dalam masa yang sama aku juga butuh bantuan mereka disekelilingku,aku sebenarnya masih lagi diawang-awangan, jadi perlunya mereka untuk pelahan-lahan sedarkan aku dengan kehadiran dunia yang nyata, dunia realiti,dunia yang penuh dengan dugaan dan aku perlu tempuhi dengan penuh rasa cekal, kuat dan sabar. aku tahu, bukan mudah untuk menjadi orang dewasa, orang yang dewasa perlu banyak komitmen,

  1. komitmen terhadap pelajaran
  2. komitmen terhadap kerja
  3. komitmen terhadap keluarga
  4. komitmen terhadap kehidupan yang sempurna
  5. komitmen terhadap keputusan yang perlu dibuat
sesungguhnya aku nak sangat berjaya, supaya aku dapat bantu keluarga aku terutamanya abgmie, he is the one who support all of mine, thanks abgmie, syg abgmie

sekarang aku punya kekasih,dia yang punya gmbr disebelah kiri blog aku ni. aku tahu, sejak sebulan ini, aku dengan kau, tidak lagi seperti dulu,ada masa kita ok,ada masa kita tidak, bila gaduh aku selalu wujudkan isu yang kau xsuka,masing2 ego dengan diri sendiri, aku sememangnya seorang yang keras kepala, aku sebenarnya keliru dengan diri aku sendiri, aku tahu aku syg kau, tapi aku xtahu apa yang aku mahukan,sememangnya itulah adalah fakta, " perempuan sebenarnya tidak tahu apa yang dia mahukan jika dia merasa sesuatu dalam dirinya merasa kehilangan". aku memang suka merungut dan kau tahu itu, aku org yg kuat membebel yang entah ape-ape la,maaf la kalu kau terasa,sungguh ku tahu aku memang bersalah, kini kita memang susah nk menghubungi antara satu sama lain, aku sememangnya sibuk dengan tugasan, manakala kau, juga sibuk dengan kelas dan tugasan juga rutin harian kau, tapi aku sedikit tidak terasa marah jikalau aku benar-benar sibuk, tapi aku cepat berkecil hati jika kau lupa dengan janji, engkau tahu aku xsuka menunggu? boleh menunggu jika kau betol-betol jelaskan pada aku situasi kau,cuma sometimes aku selalu mendesak,lalu skaitkan hati sendiri, tanpa memikirkan tentang hati kau. maafkan aku syg.

aku sudah mula terbiasa dengan perubahan yang berlaku, aku harap ini adalah jalan untuk aku mula belajar tentang sesuatu yang baru dengan penuh tekun,walaupun ada sesetengah perkara aku masih lagi seorang yang agak kolot. maafkan aku, hanya ini yang aku mampu.

0 comments: